tisdag 5 april 2011

En trött dag

Förlåt, för väldigt sporadisk uppdatering, har kommit lite ur bloggfas.

I går var jag väldigt trött när jag vaknade, gick en promenad och kunde inte drömma om att jag skulle röra mig mer resten av den dagen. Kom hem och vilade i 20 minuter, vaknar upp till ett fantastiskt vårväder och bestämmer mig för att cykla en runda. Det gick så bra! Benen, gick av sig själv och backarna kändes knappt.

Det blev 25 km och det gick på lite under timmen. Resten av kvällen kände jag mig i mycket bättre form och allt fungerade så mycket bättre. Till och med huvudet hängde med på ett annat sätt. Det kändes så bra att inte träningen föll ihop efter helgen, utan att jag tog tag i den direkt igen.

I dag vaknade jag med halsont och hoppar över simningen. Ägnade mig åt en promenad och en del styrkeövningar istället. Jag känner att det är bättre att ta en vilodag än att tvingas till två.

Jag har fått lite kommentarer på att jag inte är på gymmet, utan bara gör "jympaövningar". Mitt svar på detta är: om funktionell träning fungerar för Jonas Colting. Fungerar det för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar