lördag 2 april 2011

Dagens löpning

Tjoho, vår och solsken!
Lagom tills jag skulle ut och springa blev det solsken och massor av plusgrader. Detta är verkligen paradiset att springa i! Jag hade bestämt mig för att inviga min nya löparjacka och det gav en liten extra kick för att ge mig ut.

Jag har märkt att jag känner mig lite rädd och ganska nervös för att springa numera. Det måste jag sluta med, det leder bara till att jag känner efter för mycket och spänner mig. Jag vill verkligen hitta glädjen i att springa igen. 
Sprang i 25 minuter utan att det gjorde ont någonstans, det sved lite i mina skenben men det eskalerade inte och då tar vi det som ett gott tecken. Det blev lite varmt i både jacka och undertröja, jag hade inte räknat med att vindarna skulle vara varma. Det är helt magiskt, varma vindar!

Jag försökte låta bli att känna efter och tänka för mycket utan mest låta benen sköta sig själv. Det var en bra taktik, tror jag. Jag kände mig glad och avslappnad och stannade bara lite snabbt för att stretcha ut skenbenen. 

Imorgon tar jag vilodag, för ikväll ska jag dansa in våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar